måndag 16 februari 2009

På gränsen till gränsen

Häromdagen tog jag mig slutligen till gränsen, dvs så nära som jag vågade komma utan att bryta mot allt för många stopskyltar. Egentligen är det inte gränsen vi ser utan den armébas som ligger precis vid gränsen, någon gränsövergång finns nämligen inte här. Så mycket mer än tre stridsvagnar och lite master ser man inte heller men enligt tillförlitliga källor följer soldaterna alla rörelser i närheten av basen så det kanske var bra att jag inte struntade i allt för många säkerhetsregler.



Nåväl, håll till godo, just nu blir det inte mer spännande än så här:



Lite telemaster i starkt motljus

Ytterligare lite master och man kan skymta några arméfordon


Kommer man lite närmare kan man se tre stridsvagnar..säkerligen beredda att rulla in över gränsen vid behov

Överallt finns taggtråden som håller objudna gäster såväl inne som ute


Även Kibbutz Baram är inhägnat om än inte så rigoröst




5 kommentarer:

  1. Georg kräver att fotot med stridsvagnarna blir årets julfoto. Annars säger han upp kontakten. och ser till att du inte får någon hyresrätt never ever. inte ens i Gällivare.

    SvaraRadera
  2. Ska du säga att du är ornitolog när IDF griper dig och kollar dina foton? Men att fåglarna råkar vara av plåt?/Georg

    SvaraRadera
  3. men nu tror jag georg har överträtt sina befogenheter! vad jag vet disponerar inte G några hyresrätter. därför kan han inte heller vägra F att bli hyresgäst.möjligen kan G påverka hyresgästföreningen att inte engagera sig i underhåll etc av Fs framtida lägenhet.
    klart slut
    cec

    SvaraRadera
  4. Anonym: Jag hoppas och tror att jag kommer ta bättre foton på krigsmaterial som lämpar sig till julfoto ( var inte julen fredens högtid?)

    Georg: Jag har svårt att tro att de griper mig, möjligtvis spärrar de in mig på dårhus eftersom jag hävdar att stridsvagnar kan flyga..

    Cec: Tack för klargörandet! ;-)

    SvaraRadera
  5. en kommentar från Mr Messerschmit,

    det är nog inte stridsvagnar, trogligen bandhaubitsar. Till höger är den nog en eldledningsvagn av nåt förslag.

    Nördigt?

    SvaraRadera