söndag 8 februari 2009

Dagens bilder


Det här vaknar jag till 05.20 varje morgon: Partiet Kadima Zipi Livinis vackra nuna, mina kära brorsbarn Kristian och Lovisas ännu vackrare nunor samt ett snöbetäckt februari-Trosa.

Den libanesiska byn som skymtar ovanför kiwiträdets kvistar

På allmän begäran: Den högintressanta brödmaskinen som alltså skivar brödet..inget annat!



Sydkoreanska Ahn Soo som åker hem i morgon kom förbi med ett pappersträd med texten I love orchards och sin mejladress. Självklart ställde vi upp på ett foto.

Längst fram från vänster:Olof från Sverige, Ahn Soo, Sydkorea, Vish, Indien, undertecknad.

Längst bak från vänster:Laura, Costa Rica, Enav, Israel, Tazie, Israel( ursprungligen från Madagagskar) samt Diego från Colombia.

5 kommentarer:

  1. Aarghh, jag trodde det var Marita Ulvskog på första bilden, puuh...

    /Georg

    SvaraRadera
  2. tack för fotot på brödmaskinen. trodde det var en bakmaskin odyl. kör ni skogaholm? ser ut så på bilden.

    SvaraRadera
  3. Är Livni Israels svar på Göran Hägglund kanske?! Vem är i så fall Israels Jan Björklund?

    /Henrik

    SvaraRadera
  4. Georg:Nu var du elak igen, Livni är faktiskt ganska snygg vilket inte Ulvskog är på långa vägar.

    Anonym:Ja,det är nåt ännu tråkigare än Skogaholm, typ ljust rostbröd vilket gör att många köper eget grovt bröd.

    Henrik:Livni är nog Israels svar på Maud Olofsson.Israels svar på Jan Björklund är nog försvarsministern Ehud Barak.Vem Häggis vågar jag nog mig inte på att gissa.

    SvaraRadera
  5. fädan
    gillar du agressiva o dominanta kvinnor eller varför denna bild ovanför sängen?
    cec

    SvaraRadera