tisdag 17 februari 2009

The Art of Leaf Picking

Just nu är jag satt på äppelplockning. Detta innebär sovmorgon till 5.50 men är i gengäld inomhus och ganska tråkigt. 6.30 såg min tillvaro ut såhär, Leaf Picking Station:
I väntan på det oundvikliga..i bakgrunden min arbetskollega Erin, väl påpälsad eftersom det e kallt.

Dålig bild..men man skymtar i alla fall containern med äpplen som sakta sänks ned i vattenbadet

Så är då äpplena äntligen i vattnet..nu närmar de sig

De på väg upp , snart i genom vattenfallet...

Å där kommer de första...

Ok, here we go... Vad gör jag nu?

Jo, ta bort bladet från äpplena och .....

...och kastar bort de som ser extra ledsna ut ... å så börjar det om igen
Boker tov!

2 kommentarer:

  1. Väldigt roligt att du måste gå upp så tidigt. Här är inget slappande som på Valhalla där man sover till kl 1 varje dag och åker moppe till kastrullhäxorna och äter lunch.

    jag har ett förslag byggt på egen erfarenhet!

    SvaraRadera
  2. är detta granny Smith äpplen??
    undrar
    cec

    SvaraRadera